Wednesday, June 2, 2010

Hari ini penuh puisi

Berkawan dengan rakan yang lebih tua memang agak komedi aku rasa. Oleh kerana cara percakapan dan pergaulan aku dengan mereka agak berbeza dan pelik, ini membuatkan Rizal kadang-kadang ingin meniru gaya percakapan aku. Jika siapa mengenal aku, ramai akan cakap, kenapa aku suka cakap benda merepek.


Semalam, aku dan Rizal SMS.

Rizal : Bro, aku dengar lu nak pergi karaoke ini malam?

Aku : Erm, tengok la karang, kalau rajin turun sana. Lu kat mane?

Rizal : Ada angin yang bertiup kencang tadi ni baru lepas hujan. Lepas pukul 12 murah sikit karaoke. Gua dekat Puchong ni.



Okay, siapa-siapa faham apa Rizal cakap pada perenggan akhir tu? 'Ada angin yang bertiup kencang tadi ni baru lepas hujan'.

Agak metafora.

Aku syak, dia cuba berpantun.

Okay, pembaca sekalian, sila tepuk tangan untuk Rizal.

4 comments:

hani said...

hahaha..bile la sani nk kawen niii?? xsaba nk bagi hadiah nii..hehe

-en.sani- said...

fahrin ahmad pun tak kawin lg...yg kite lak lorat2 nak kawen ni apahal?hehe

hani said...

kite..?? spe sani?hahhaha

-en.sani- said...

hehehe....kite laaa....hahahhaa/...