Wednesday, June 1, 2011

Asar

Balik opis dah lewat. 6 petang. Asar belum lagi. Jadi, aku siap cepat-cepat untuk Asar.

Aku sembahyang dekat ruang tamu, sebab bilik aku dah sempit penuh barang adik aku. Sebelum sembahyang, aku buka tingkap ruang tamu luas-luas. Angin petang ni kalau betul-betul kita hayati, macam angin dekat Madinah. Kau orang tak tahu pulak aku.

Dah setel bukak tingkap. Terus start sembahyang.


Trrrrr...trrrrr....trrrrrr...


Sembahyang aku yang baru nak starting, dia jadi terganggu dengan bunyi tu. Tapi aku fokus. Kusyuk aku jadi naik satu level lebih tinggi.


Trrrrrr...trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....


Bunyi tu makin parah.

Aku jadi tak sedap hati.


Trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....


Pling!

Pandangan aku kabur secara tiba-tiba.





Orang kesihatan ni, kot ye pun nak buat sembur nyamuk, apa lah salah bagi notis ke, buat pengumuman pakai pembesar suara ke. Ni apa cerita aku sembahyang Asar dalam kabus ni? Kau ingat aku orang bunian?

7 comments:

absyaB3$h said...

orang bunian sorok2 tengok nora elena..

en.sani said...

ko jgn serkap jarang sangat besah...malu padahnya...

CT NoArIzAh ArIs said...

Ado nyamuk bosar sobolah ko tu pasal kono sombor..hehe!!

shafinaz (: said...

baru khusyuk ! hahah

en.sani said...

CT: kakaka...kasar tu kak...kasar...

shafinaz: kusyuk jadahnye sampai ke tekak masuk asap....

Amanda Eltiqaz said...

hahahha...saya cuma leh tergelak je. been there. done that. =D

en.sani said...

hehehe...kamu ni laki ke pompuan? gelak je la