Sunday, June 12, 2011

SATU - Motivasi untuk hari ini

Semalam,

Campakkan semua nasibmu ke meja, dan buat pertaruhan baru untuk kehidupanmu. Semuanya untuk masa depan yang kita sendiri tak pasti. Kerana, Tuhan tidak pernah mengabarkan rahsianya yang SATU itu. Kita antara yang bertuah, kerana sudah nampak sedikit jalan dan perancangan-Nya. Ingat. Takdir itu milik-Nya.

Perkahwinan itu satu perjudian! Yang penting, kita mesti selalu menang! - Jo.


***

Abang Naz, even aku tidak kenal kamu sangat, tapi aku faham perasaan itu. Kamu hanya perlu mencoraknya bermula sekarang agar yang muncul kelak adalah happy ending macam cerita pangeran dan puteri salju!

Nora, saya janji untuk ini, segalanya akan baik. Percayalah lelaki ini. Lelaki yang sentiasa membina satu semangat baru, walau semalam dia jatuh. Jatuh tergolek. Sehingga hilang satu jantannya. He he he...


Ingat, takdir itu milik-Nya.

Aku bersyukur. Kamu tak mahu ikut bersyukur?




P/S : Ah, siapa saja yang mahu mendengar bebel lelaki yang hanya punya masa di depan monitor dan menjadi hamba kerja ni? Ada ke? Heh...

9 comments:

Jo Qusary said...

Akhirnya, ko berani juga bertaruh dlm perjudian ini, hehe...

en.sani said...

aku lelaki beb...aku lelaki. keputusan lelaki dlm perkahwinan selalunya adalah RARE!

Encik Bagak said...

kah! kah! kah!

nuwuwuda said...

perjudian??? anggap la ibadah, penguat iman. salah satu jalan dan cara untuk bersyukur dengan anugerah yang di kurniakan Tuhan, dan bersabar dengan segala ujian yang juga dari Tuhan.

wish u goodluck both!

en.sani said...

bagak: kau gelak depan aku mcm tu, keting kau aku attack dulu...

wuda: dari segi ayat jahatnya,sy lebih suka guna perjudian...thanx wuda...:)

Jo Qusary said...

hohohooo... kita manusia stylo dan jahat, jadi haruslah guna ayat2 yg stylo dan jahat juga... kawen tu setakat main roulette disertai chips dan dadu yg bertuah...

en.sani said...

ko jgn macam2 jo...tengok dek pak mentua ko kang, mcm mane ko nk jawab?

Si DauN CeRi said...

hehe entri yg ni bes!

en.sani said...

thanx...:)