Tuesday, August 23, 2011

Cerita marah saya

Satu perkara luar kawalan yang paling benci untuk aku handle ialah marah. Aku tak suka marah marah. Sebab kalau marah, aku akan hilang sebahagian daripada pertimbangan diri dan potensi menjadi manusia yang bebal dan jenis sepak pintu semasa marah adalah tinggi peratusannya. Malah, marah aku juga ambil masa yang lama untuk reda selagi tidak melibatkan makwe punya shoulder to lay on. Peh, ayat kau macam Maria Sharapova.

Semalam petang, bawak ke hari ini, aku sudah 'ter'marah satu kali. Marah jenis kiri kanan depan belakang punya masalah. Aku marah kepada diri sendiri. Ingin saja aku sepak perut sendiri, apakan daya kaki tak sampai.

Bila aku marah, nafas akan turun naik secara laju dan tidak teratur. Jantung berdegup kencang. Dahi mula berkerut. Muka jadi ketat. Mulut jadi bisu. Kalau bercakap pun not yang amat rendah. Mudah nampak kecik je semua orang yang lalu lalang. Kalau orang buat silap, memang carut meniti di pinggir bibir.





Kemarahan aku yang semalam terbawak-bawak ke hari ini. Nafas laju turun naik tak keruan. Kejap pantas, kejap slow.

Dah nafas turun naik tak keruan, entah mana la datang lalat buah dalam opis aku ni, terbang area hidung.

Tersedut.






Err...korek hidung tak sengaja dengan korek hidung terdesak satu situasi yang sama kan? Tak berdosa kan? Tak batal puasa kan?

5 comments:

misrerama said...

korek idung xbatal puasa.. :)

♥ p a a n i ♥ said...

yeke. kalo korek idong dalam2 pun still tak batal kah?

en.sani said...

misrerama: mazhab mana?katolik?

paani: entah la ustazah...

Si DauN CeRi said...

betul tu korek hidung tak batal puasa. korek telinga pon x batal.

en.sani said...

kalau begitu terima kasih ustazah...