Monday, September 19, 2011

Berat badan

Selepas musim hari raya yang lepas, aku berusaha untuk menaikkan kembali berat badan. Ini kerana aku sudah tidak kepunyaan wang untuk membeli seluar lain yang bersaiz lebih kecil. Banyak lagi benda lain boleh dibeli dengan duit yang berjuta-juta dalam bank itu, bukan setakat membeli seluar. Membeli helikopter misalnya. Atau membeli rice cooker.

Semasa bulan puasa hari tu, ada beberapa ahli saudara dan rakan-rakan aku membuat beberapa tohmahan apabila melihatkan badan aku yang semakin susut. Ada juga yang mengatakan bahawa badan aku telah di-edit menggunakan photoshop. What the neraka?

Ya tuan-tuan, sesungguhnya kalau aku kurus itu takde la hensem sangat. Sumpah. Jadi, tak payah la brader-brader di luar sana risau sangat berkenaan persaingan, okay?

Jadi, seiring dengan matlamat aku, masa aku balik kampung kelmarin, aku makan 6 kali sehari macam kerajaan bagi makan kat budak-budak PLKN.



P/s : Aku ada satu pantun dua kerat berkenaan duit.

Duit takde duit takde,
Bila yang duit ada?

Jawab la kalau pandai.

No comments: