Friday, September 23, 2011

Siri bercakap dengan makwe II

Aku : Nia salah makan ke sayang?

Nora : Semalam ikut mummy pergi rumah kawan dia ada buat bbq. Nia termakan benda yang macam rubber tu semalam. Bentuk dia macam cincin. Bulat-bulat. Tak tahu apa tu. Nak muntah pun ada.

Aku : Itu sotong la sayang...patut la Nia sesak nafas, pengsan. Memang la dia macam rubber.

Nora : Sotong? Apa tu?

Aku : Cuttlefish sayang... Kan Nia tak boleh makan cuttlefish. Nia alergik.

Nora : Owh. Nia lupa sotong tu apa. Sekarang baru tahu. Hihihi...

Aku : Lain kali makan tu hati-hati. Kalau tak tahu, tanya tau.

Nora : Nia tahu sotong tu macam mana, tapi, why bentuk dia lain? Jadi bulat-bulat?

Aku : Hehe, dia potong-potong, memang la jadi bulat-bulat.

Nora : Potong sotong jadi bulat?? Sotong tu bulat ke? Tak faham la Nia.

Aku : Hahaha...sotong tu punya badan kan silinder, bila potong jadi la bulat...

Nora : Oh, macam tu ke? Mana la Nia tahu. Abang jangan la gelak...


***

Tahukah anda, kegagahan seorang lelaki terletak pada sejauh mana dia mampu menahan sabar. Kerana ilmu yang paling susah untuk dikuasai adalah ilmu kesabaran. Sabar, sabar jugak. Yang penting aku gelak. Kah kah kah!

You make my day la sayang. Aku cinta kamu.



P/s : Perbualan tu aku ada edit sikit. Takut korang meluat pulak tengok aku berborak...

4 comments:

Jo Qusary said...

aku tak gelak masa baca nie... ko jgn ingat aku gelak lak...

en.sani said...

sumpah aku percaya jo...

nora said...

maluuuuu la....

en.sani said...

:) i miss u...