Monday, October 17, 2011

Gadis high maintenance

Tok Tok Tok...


Kelihatan seorang gadis high maintenance berdiri di tepi pintu Smartcard Centre. Dengan sorang lagi kawan dia yang nampak biasa-biasa je malas nak ambil port.

"Saya nak buat id card, bang?" kata gadis high maintenance itu.

"Yup, masuk lah..." kataku sambil senyum.

Seluar legging, baju longgar jenis separa kelawar, spek besar, rambut dwi-kaler, beg tangan pink jenis beli kat KLCC. Wangi.


"So, what can I do to get my smartcard?" kata gadis.

"I need your temporary id," aku balas sambil mata tengok fesbuk. Tangan hulur buat simbol kad.

"That's all?"

"Oh, and your sweet face..." aku buat senyum super sweet, tapi tak ikhlas sangat.

"Excuse me?"

"Ambik gambar la, dik oi..."senyum aku jadi luat.

"Owh...but, alaaa...muka selekeh. Tak cantik," sambil usap rambut. Tangan terus seluk beg tangan keluar bedak asas ke hape jadah entah yang ada cermin tu. Dia lihat cermin sambil ejas bulu mata, pipi.

Aku jeling kat gadis high maintenance tersebut. Geleng kepala sikit. Aku tak tahu nak kategorikan cantik macam mana. Cantik itu terlalu subjektif. Ada ramai wanita cantik di luar sana, yang sebenarnya tidak cantik di mata aku. Cantik kata kau, tidak pada aku. Aku dah bosan lihat wanita cantik masuk opis aku. Mual.


"Okay, adik pegi kat belakang partisyen tu, ada lampu kelip-kelip. Lilit kat muka sampai rasa cantik..."


Kawan dia gelak bagai tak mahu kat tepi pintu.

4 comments:

kak nor said...

gadis high maintenance???ermmmm....x baik tau...terasa awek ko..hehehe

en.sani said...

takk...high maintenance tu maksud dia disertakan dgn sikap yg annoying...

Faridzul said...

" Aku dah bosan lihat wanita cantik masuk opis aku. Mual."

Statement ni buat aku cemburu.

en.sani said...

mai la keje sini...tgk boleh tahan x?