Friday, October 28, 2011

Kekejaman terhadap pekerja

Selasa hari tu, tengah aku bergelut dengan student arab buat smartcard, telefon opis berbunyi.

Dengan gaya pekerja kolar putih yang sibuk dan dalam poket baju banyak duit lima puluh-lima puluh dan jenis pergi kerja naik Honda City, aku angkat telefon opis dan sangkut antara bahu dan pipi sambil tangan terus buat kerja macam biasa.


"Hello Sani, kau boleh menyanyi tak?Lagu Bunyi Gitar je..."


Apa, kau ingat aku Imran Ajmain?



*Persembahan Teater Musical P. Ramlee, entah macam mana nama aku kena petik masa meeting haritu pun aku tak tau la. Walaupun suara aku sedap, tapi aku takkan tunjuk kat orang lain. Bos aku, nama dia naik kena main gitar dressing Kugiran Panca Sitara. Kah kah kah!

Korang kejam HCM, korang kejam! Kami hanyalah insan yang lemah!

2 comments:

Anonymous said...

Bukan kejam, Cuma nak tengok keberanian kau....

en.sani said...

demam la...mana boleh tarik...