Wednesday, October 12, 2011

Merpati sejoli

Dah demam-demam macam ni, Jo Qusary ada menulis satu entry tentang Sup Burung Merpati buat manfaat bersama kepada sesiapa yang mengalami sakit dan demam. Perubahan cuaca global mengakibatkan suhu badan manusia mengalami kejutan dan, ah bosan...bosan. Nak fakta, pergi baca blog lain.

Sup burung merpati tersebut memang lah nampak sedap, tapi oleh kerana aku belum lagi ada ilmu menjinakkan burung merpati, maka entah bila tahun aku dapat makan sup merpati. Kita bukan berada di Kota London atau depan Taj Mahal di mana terdapat beribu-ribu burung merpati makan di tengah boulevard. Ditambah pula dapur rumah aku dilengkapi dengan sistem berteknologi hijau iaitu jarang sekali berasap demi sama-sama memelihara bumi daripada pelepasan karbon dioksida.

Kat Cyberjaya ni apa ada? Burung gagak kitai sampah banyak la.

Bak kata pepatah, jinak merpati makan di tangan, bulat manusia kerana Kentaki Fried Ciken.

Kuurrr...kuurrr...kuurrr...(bunyi merpati)



P/s: Terima kasih Kak Nor sebab bagi aku tumpang tidur kat rumah semalam. Terima kasih kat makwe aku jugak kerana tidak henti-henti menangis kerisauan. Hihihi...

No comments: