Monday, November 14, 2011

Andai ada lagi permintaan fiksyen zaman ini, tolong berikan aku satu sahaja lagi...

Sayang, kita takkan sama seperti hari-hari yang lepas, di mana setiap kesalahan yang kita lakukan itu hanyalah trial and error, atau satu pembelajaran dalam frasa hidup. Sekarang, kesilapan bukan satu opsyen untukmu. Semua benda harus tepat. Hanya yang mutlak, tak ada alternatif. Tiada masa untuk ketawa gembira kerana kesilapan lagi. Kita buat hidup baru, yang lain dari sebelum ini.

Cepat sembuh sayang. Berkali-kali ku katakan bahawa kamu perlu hidup baru. Aku sentiasa bantu. Kamu tahu kan, aku tak rela bintang yang sedia redup itu jatuh sekali lagi?

Hidup ini tidak semudah memasang pencak silat untuk mengelak bala-bala hari muka melindungi kamu. Aku hanya boleh memelukmu, melindungi dari bala fizikal, tapi bukan malaikat yang datang dari kiri dan kananmu.

Aku rindu kamu. Rindu suaramu. Rindu ketawamu.

Ya. Aku serius. Serius untuk cintamu.

Tolong bangun, sayang. Bangun dari katil yang membelenggu dirimu itu.

2 comments:

nora said...

nia rindu abg....rindu sangat2... :)

en.sani said...

me too...:)