Tuesday, November 15, 2011

Hidup ini tidak semudah menyelak muka surat belakang novel untuk mengetahui endingnya.

Sedang melalui hari-hari yang sukar. Aku ibarat karektor fiksyen dalam lipatan novel. Memainkan peranan yang menggila sepanjang selakan muka surat. Dihentam kiri dan kanan tanpa belas. Dihujani peluru-peluru kata yang bisa dan tajam. Semua ibarat menguji diri untuk harapan sebuah pengakhiran gembira. Seperti cerita hindustan lebih kurang(hindustan moden tak kot?).

Seriously, aku tak tahu bagaimana aku boleh melepasi semua kegilaan ini dengan tenang(walaupun hampir rebah). Aku tak sabar nak mengukir senyum di ribaanmu saat aku sudah parah mempertahankan seluruh jalan cerita. Jika itulah kemaafan terindah buatmu. Jika ia boleh membayar keseksaanmu sekarang.


Kau akan sedar yang aku sentiasa ada dalam novel hidupmu. Even sehingga Jilid ke-2 dan seterusnya.






Bencinya, takde lawak ke?

No comments: