Friday, December 2, 2011

Panggilan nusantara

Kurang 2 bulan lepas, aku ada beli satu nombor telefon prabayar baru cap Digi. Nombor ni aku kategorikan sebagai nombor peribadi yang tak ramai yang tahu. Yang tahu ada la dalam 5-6 orang je. Khususnya untuk Cik Nora sendiri, sebab memang aku beli nombor ni untuk dia. Senang nak sms dan call.

Pada suatu hari yang suam-suam kuku, aku sedang kusyuk membaca fesbuk di opis. Tiba-tiba henpon nombor Digi aku berbunyi minta diangkat.

014-965XXXX

Nombor tidak dikenali.

Aku jadi pelik. Siapakah gerangan nombor itu?

Aku tekan 'Angkat'.


"Helo..." jawab aku sweet.

"Hallo, Wajiman mana?Gue mau bla bla bla(aku tak faham apa dia cakap)..."kata mamat yang sah-sah la Indon dengan suara mintak kena pijak laju-laju.

"Eh, sorry...Wajiman mana? Salah nombor ni beb..." kata aku kat mamat Indon tadi.

"Err...salah ya? Ini siapa ni?" katanya.



"Ini Aaron Aziz," jawab aku tegas.

"Owh...maaf yak..."

"Sokay..."



***


Hai, saya Aaron Aziz.

7 comments:

cik yaya said...

HAHAHAHAHAHAHAAA hadoila ;D

en.sani said...

hamboi suke yaya....

♥ p a a n i ♥ said...

haha perasan!!!

Anonymous said...

Hahahahaha....kalau yer pong jangan guna nama oang lain...tak manis oooiiiii...

en.sani said...

paani: mcm la dia x penah perasan...

anony: ish,nama kita mana glemer...

Anonymous said...

hahahhahaha b0ngekk!jgn diseru2 name bf i ok~~hahahah

en.sani said...

belahhhhhhhhhhhhh laaaaaa....hahaha