Friday, December 23, 2011

Jumaat yang tak berapa nak solid

Sebenarnya hari ni, mood aku tak berapa baik. Daripada bangun tidur pagi tadi, sampai lah ke malam ni, banyak benda yang cepat membuat aku naik darah. Banyak juga benda yang aku rancang tak menjadi. Tapi aku sorok di sebalik muka yang takde watak ini.

Betullah, kita takkan dapat mengikut sangat apa kehendak orang lain terutama orang yang rapat dengan kita. Oleh kerana aku dilahirkan cool, bermakna aku boleh muhasabah diri untuk terima keadaan yang tidak memihak diri aku. Bersabar se-power mungkin. Alhamdulillah, aku dilahirkan sabar walaupun keturunan aku bukanlah dari keturunan sebegitu.

Kawan sekerja aku cakap tadi, mungkin ini pembelajaran bagiku untuk mengharungi dunia rumahtangga kelak. Ermm...rasa macam lama pulak guna perkataan 'kelak' tu. Jadi aku guna 'nanti'. Okay, mungkin ini pembelajaran bagiku untuk mengharungi dunia rumahtangga nanti. Ye, memang aku dah gatal nak kahwin. Ada masalah? Hee...

Dulu, aku selalu nasihat dekat orang lain termasuk Cik Nora, supaya jangan terlalu berusaha keras sangat dalam mencapai sesuatu sehingga minda terlalu fokus kepada satu perkara sahaja. Biarlah apa yang kita rancang itu kita usaha secara biasa-biasa saja dan selebihnya Tuhan akan menunjukkan arahnya. Kita hanya follow the flow. Maksud aku beserta dengan doa dan sedikit usaha la. Faham kan? Bukan takde usaha. Kalau takde usaha, baik kau jadi pokok manggis. Jangan jadi orang.

Sekarang ni, entah apa yang aku merepek pun aku tak tau la... yang korang baca je apahal? Bagi la kata-kata semangat sikit kat aku ni.


Out!

2 comments:

Anonymous said...

Dh semayang lom? Pi doa mintak dipermudahkan urusan... ;)

en.sani said...

:) dah...terima kasih