Friday, November 30, 2012

"Awak kat mana sayang?"

Teett...(sms masuk)

Aku buka mesej.

Dari member satu MMU. Tapi lain department. Nama terpaksa dirahsiakan demi menjaga maruah dan air muka.

Mesej itu berkata, "Awak, awak kat mana sayang? Kite sampai dah..."


Aku reply laju-laju, "Kite kat kepala bana awak la...hik hik hik."

Tekan Send.


Teett...(sms masuk)

"Sial laaa...hahaha...salah nombo!"

Wednesday, November 28, 2012

MAHA 2012


Jom layan MAHA. Aku teringin nak layan funfair dia, tapi takde member hati kering nak pegi. Setakat ni dah 2 kali aku pergi MAHA minggu ni.

Ala, setakat lembu susu muka macam Fahrin Ahmad tu, kat kampung aku banyak.

Tuesday, November 20, 2012

Jimi Asmara - Kisah Tragis Cinta 3 Segi

Jimi dapat kawan baru.

Nama kawan Jimi, Edward.

Edward besar sikit dari Jimi.

Mereka kongsi akuarium.

Malam itu, Jimi merajuk.

Akuarium terbuka.

Jimi panjat akuarium.

Jimi hilang.

Puas aku cari bawah rak pinggan, peti ais, sinki.

Takde.


Housemate cakap aku sorokkan Jimi dalam bilik.

Housemate selongkar bilik aku.

Sorokkan kepala bana dia.

Aku baru balik dari Kemeren Hailen.


Haih. Balik kerja kang aku try cari Jimi kat dalam laci.

Tuesday, November 6, 2012

Pengalaman saya membela lobster bernama Jimi


Beberapa hari lepas, aku memancing di lokasi rahsia bersama Yusni. Selain ikan lampam, keli, belida, baung, tilapia dan dolfin, kami dapat seekor lobster air tawar yang cantik bersaiz 7 inci.

 

Ha, tengok lah tu, tadi nak sangat makan pancing, sekarang dah menyesal. Tu la, pesan sang kancil jangan dibuat main-main.


 

















Tengok tu, baru dapat pancing dah jinak macam sugar glider. Nak riba-riba plak. Lempang karang.




















Bila dah timbul kasih sayang, sampai kat rumah je, aku pun berniat membela lobster itu dalam akuarium kecik kat bilik.


Nasib lobster itu memang baik tidak sama seperti rakan-rakannya yang berlainan spesies yang lain. Ini tangkapan hari pertama.
















Dan ini tangkapan hari kedua. Sebahagian dah selamat aku buat sambal.

***

Lobster itu bersikap baik selama aku membelanya dah 2 hari. Maka aku memberi lobster itu nama Jimi, sempena nama filem kegemaran aku semasa kecil iaitu Jimi Asmara.

Pagi tadi Jimi pesan suruh aku beli Kentaki. Kentaki acik kau. Aku pun makan nasik putih je.