Thursday, October 30, 2014

Siri Bercakap Dengan Makwe - Cubaan Kali Kedua




Beberapa bulan lepas ada tanya dia. Kali ni pun cuba nasib tanya lagi sekali, mana tahu dia setuju.


"Sayang, boleh la kita beli Land Rover ni...cun lagi ni..."

"Tak nak lah..."

"Kalau Nia tak mahu naik pun takpe, biar abang bawak sorang-sorang..."

"Nia cakap tak nak, tak nak la... Kenapa suka benda pelik-pelik? Beli kereta biasa-biasa je tak boleh ke? Kenapa suka sangat kereta 'cameron highland' tu!"

"Bukan pelik, unik."

"Kalau abang nak jugak, jangan jumpa Nia lagi dah...jangan cakap ngan Nia lagi..."

"Ok..."



2 minit selepas itu...


"Sayang abang tak?"

"Mestilah sayang..."


 ***

Siapa cakap mainstream dengan underground tak boleh hidup sama?

1 comment:

Anonymous said...

Dodol satu...