Thursday, March 27, 2014

DOA

Ya Allah...
Jika suatu saat aku KEHILANGAN
Harapan dan tujuanku...
Berikanlah aku KEYAKINAN bahawa
TAKDIRMU adalah LEBIH BAIK daripada
apa yang aku inginkan dan impikan.

Kau damaikan hatiku untuk MENERIMA
TAKDIRMU kerana aku YAKIN dan PERCAYA
perancangan MU yg terbaik dan TERINDAH
untuk diriku...AMIN...<3 p="">

-N-

SABAR DAN REDHA...

Ada perkara yang tidak mahu ianya berlaku,
tetapi kita terpaksa menerimanya...
Ada perkara yang kita tidak mahu tahu,
Tetapi kita terpaksa mempelajarinya...
Ada wajah yang kita tidak mahu berpisah denganya,
Tetapi kita terpaksa melepaskannya...

Siapa kita untuk menentang takdirNYA...
Jika ke 'terpaksaan' itu dapat melatih dan
mengajar kita tentang REDHA, maka laluilah
Ia walaupun TERPAKSA...

Tarikh 26.03.2014...adalah tarikh yang tak akan kami lupakan sampai bila2...
Saat RINDU ini memuncak hanya AIRMATA yang mampu BICARA dan DOA yang mampu DIBERI...

Al-fatihah buat arwah wan (nenek) yang telah pergi buat selama-lamanya....moga ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman....amin....

-N-

Tuesday, March 25, 2014

Bersabarlah, MH370




Tuhan masih mahu 'pegang' MH370,
Tuhan tidak pernah mengkhabarkan rahsiaNya yang satu itu,
Melihat umatNya yang susah berkata redha.

Kemahuan ini tak semua kita boleh dapat.
Kalau semua kemahuan kita dapat,
dunia ini tidak dipanggil dunia,
tetapi syurga.


#PrayForMH370

Monday, March 10, 2014

Doa Untuk MH370




Allah 'pegang' dulu MH370,
supaya umatNya terus berdoa,
supaya umatNya bersatu,
supaya umatNya mengakui kebesaranNya.
Tidak ada daya sehebat dayaNya

Teruskan berdoa.

In-Sya-Allah



#PrayForMH370

Wednesday, March 5, 2014

Telur belangkas

Satu hari, Cik Nora ada bertanya,

"Abang, belangkas tu apa?"

"Belangkas tu haiwan laut, seafood. Telur dia sedap. Kat pantai kat Tanjung Karang kan banyak."

Sambil tu aku google gambar belangkas dan tunjukkan rupa dia.

"Eee...'benda' ni boleh makan ke? Dia ada telur?"

"Yelah, boleh makan. Telur dia sedap...yang betina je ada telur."

"Betina je? Yang jantan takde telur ke?"


*Bunyi cengkerik*



Yang jantan ada telur tu manusia je sayang.