Thursday, October 15, 2015

Hehe...

Terlupa pasword.

Tu yang lama tinggal blog.

Nasib baik mimpi password malam tadi.

Friday, May 8, 2015

Handphone (Ala-ala Chedet.cc)

1. Handphone aku hilang dekat Langkawi minggu lepas.

2. Sekarang pakai handphone pinjam.

3. Semalam Cik Nora nak belikan aku kasut Converse.

4. Aku tolak beli kasut, mintak beli handphone baru.

5. Cik Nora cakap RM200 saja boleh, lebih tambah.

6. Aku terima, sekarang tengah cari iPhone 5S seken.

7. Aku sayang Cik Nora.

8. Baby I'm yours, until the rivers all run dry.

9. Keh keh keh...

Friday, March 6, 2015

Siri Berborak Dengan Makwe - Madu

Minggu lepas, dating dengan Cik Nora, macam biasa jalan-jalan sambil borak. Cik Nora tak sihat sangat, batuk-batuk tak henti. 

"Makan ubat tak?"

"Makan dah...tak elok jugak..."

"Madu, dah try?"

"Tak nak..."

"Kenapa, madu elok untuk hilangkan batuk..."

"Tak mau madu...tak sayang eh?" katanya menjeling tajam.


Ok, sekarang aku tau 'madu' yang mana. Sesekali, aku pun terkena.

Thursday, February 26, 2015

Bahagia

Di satu saat semasa Tuhan menarik bahagia milikku,
Mungkin Dia mahu memberi bahagia untuk orang lain.

Cinta, walau apa sahaja nasihat baik-baik lagi indah yang datang untuk menyapu lukanya, tetap pedihnya akan membuatkan manusia remuk tidak berdaya. (Keindahan Itu Dingin)

Monday, January 26, 2015

Siri Bercakap Dengan Makwe - Tikus

Beberapa hari lepas, aku pergi dating dengan Cik Nora. Kondisi aku masa tu tak berapa cantik, sebab perut aku sakit. Macam baru lepas telan pepatung hidup. Duduk salah, berdiri salah, mengiring salah, tapi makan laju.

Sebagai seorang manusia normal, bila sakit perut, aku akan menepuk-nepuk perut berharap sakit reda. Cik Nora yang ada sebelah memerhati dengan pandangan tak puas hati,

"Bang, jangan tepuk perut kalau sakit..."

"Kenapa?"

"Kalau dekat rumah tepuk perut, nanti tikus masuk rumah..."

"Kenapa plak?"

"Tikus tu ingat ada orang tepuk buah...emm, buah apa yang kuning tu, yang orang buat masak tu?"

"Labu..."

"Haa, labu...tikus tu ingat ada orang tepuk buah labu..."


Aku sambung tepuk perut. *Pap pap pap*


"Sape cakap camtu?"

"Mummy yang cakap..."


Sakit perut aku jadi dua kali ganda sebab gelak.


Lepas abis gelak, aku cerita pulak petua taknak bagi nyamuk masuk rumah. Sorok kasut dalam rumah, supaya nyamuk fikir takde orang dalam rumah.