Thursday, November 17, 2011

Pengalaman saya menjadi penyanyi power

Tadi secara terpaksa, aku telah ditugaskan untuk menyanyikan 2 buah lagu untuk team aku dalam satu peraduan hiburan di MMU. Peraduan hiburan ini memang bukan calang-calang punya peraduan kerana ia melibatkan kehebatan menyanyi dan menghibur di seluruh pelosok MMU Cyberjaya dan Melaka termasuk anak syarikatnya iaitu Multimedia College. Kalau kalah tu boleh bawak bergaduh sesama department.

Dipendekkan cerita, aku secara bidan terjun telah ditugaskan menjadi penyanyi utama(bersama beberapa orang lagi) untuk lagu Aci-Aci Buka Pintu dan Bunyi Gitar. Buat ala-ala High School Musical la lebih kurang ada nyanyi dan berlakon sikit-sikit.

Peraduan hiburan ini telah diadili oleh dua orang yang cukup power dalam bidang seni iaitu Dia Fadila, seorang penyanyi bersuara malaikat dan bermuka comel, dan seorang lagi brader muka garang dari ASWARA tak silap. Dia Fadila ni dulu masa dia belum kahwin, memang aku minat kat dia. Dah la comel, muka bulat, ada tahi lalat manis kat tepi bibir. Tapi cinta kami putus di persimpangan kerana traffic light rosak. Beriya-iya kau baca. Kah kah kah!

Persaingan 14 kumpulan lain menyaksikan saingan sengit sehingga memaksa juri memberhentikan seketika pertandingan kerana beberapa orang penonton histeria dan tidak dapat mengawal perasaan berahi. Lima buah jentera bomba dipanggil untuk mengawal keadaan. Manakala dua ekor Terminator standby di pintu utama.

Dipendekkan cerita, pasukan kami telah menjuarai saringan ini untuk layak ke final bersama 6 kumpulan lain. Serius aku tak percaya sampai sekarang. Baru sikit je aku main mata dengan Dia Fadila tadi. Takkan dapat ranking pertama terus kot? Grand finale peraduan hiburan ini akan diadakan pada 8hb Disember nanti. Sah-sah la aku kena menyanyi lagi sekali. Gila masak asam!


***

Senyap-senyap, Cik Nora YM aku, "Tahniah abang...."

Aku balas, "Aik, macam mana boleh tahu?"

Dia balas, "Ada lah...rahsia... Sedap jugak suara pakwe Nia ni nyanyi..."


Aku jadi malu. Mana aku nak letak muka ni karang?



Tadi, lepas maghrib Cik Nora suruh aku call dia. Lepas tu dia jadi mengada.

"Kalau abang tak nyanyi satu lagu untuk Nia, Nia taknak letak phone...satu lagu je..."




Tahu tak, aku nyanyi lagu Rindu Bayangan untuk dia. Kalau family aku tahu ni, memang setahun aku tak balik Tampin.


Gila! Sekali tengok macam Slash. Dua kali tengok macam Aidil Zafuan!


4 comments:

Steven Tyler said...

butang baju tang perut tu hampir tanggal :D~

en.sani said...

steven tyler la sangat! kakakaka!

Garudada said...

zraszzzzzz *karen*

en.sani said...

kehkehkeh...cilake.