Friday, June 21, 2013

Ulasan saya mengenai cuaca dan kata orang tua-tua.

Entah mengapa beberapa hari ini aku rasa sangat panas bila tidur malam. Bila aku mengadu kepada kawan-kawan bahawa cuaca sangat panas sekarang ini terutama waktu malam, mereka kerap menjawab yang neraka itu lagi panas. Yang mereka yakin sangat aku akan masuk neraka ni kenapa? Okay, jangan jawab.

Malam tadi rasanya, 4 kali aku bangun awal pagi hanya untuk mandi sejukkan badan kerana terlalu panas. Walaupun dah on kipas speed paling tinggi, tetapi masih panas. Berbahang. Ahh... Aku rindukan musim sejuk di Kanada.

Tapi menurut kata orang tua-tua, kalau panas berpanjangan ni, bermakna musim sejuk dah nak tiba. Mungkin betul juga kata orang tua-tua, kerana bila aku pergi kerja keesokan harinya, aku masuk ofis aku rasa sejuk sangat sebab kuat betul air-cond. Menyesal pula tak bawa baju sejuk.

Betul lah kata orang tua-tua. Jangan melawan cakap. Paham?


**Sejuk betul di Kanada dulu.

2 comments:

Anonymous said...

sojok sampai mengelatok tolo...camtu ek en Sani???

en.sani said...

tolo ado frost...