Sunday, June 19, 2011

Lempang

"Lempang tu apa? Lempang tu sayang ke?" Nora.


Sayang, in english, lempang tu 'slap'. Atau lebih kasar sikit, penampar, tempeleng. Takde kasih sayang pun dalam lempang tu.

Yang sayang tu bukan lempang. Sayang tu 'lempeng'. Mak kita kalau nak tunjukkan kasih sayang kat kita tiap-tiap petang tu, jadi mak masak la lempeng. Dengan kopi-o.



Kamu buatkan aku makin rindu. Cepat pulang ke Malaysia sayang. Mesti rancangan tv kat Australia hari-hari tayang Krokodal Hanter kan? Oh, ya, bawa balik sekor anak wallabi, nak buat panjat kelapa. Ka ka ka...



*Aku dapat bayangkan aku akan berubah menjadi cikgu bahasa melayu yang berjaya bila sudah kahwin kelak*

8 comments:

Jo Qusary said...

Aku nak kirim sekor kangaroo serta sekor wombat utk dijadikan rakan sepermainan kangaroo tu...

en.sani said...

errr...wombat tu ialah apa? kelawar kah?

♥ p a A n i ♥ said...

aku nk jugak ole2 dr australiaaa!! nk koala.(eh betul kee koala dr sane?)

en.sani said...

belacan australia tak nak?

nuwuwuda said...

lempeng pisang, sehingga menjilat kuali!

en.sani said...

petang2 ni jgn sebut lempeng2...kang teringat kampung kang...

nora said...

hihihihi.....kelaka la..jauh beza...tapi...wallabi tu apa?

en.sani said...

wallabi tu kanggaru kecil la syg...hehehe...