Thursday, September 8, 2011

Pagi seorang pekerja

Di salah satu lokasi parking kereta di sebuah bangunan di MMU Cyberjaya, kelihatan seorang pemuda berbadan tegap ala Van Damme melencongkan kenderaannya memasuki kotak parking yang muat-muat untuk sebuah kereta. Bagi pemuda itu, hal parking ini adalah hal yang cukup remeh. Tutup mata pun boleh. Namun tiada pula riak di situ.

Selesai menarik brek tangan, beliau menikmati saat terakhir lagu yang berdentam-dentum dari pemain CD JVC. Lagu bertajuk Tak Akan Ada Cinta Yang Lain dari band Dewa 19 itu dibuka volume kuat yang amat jarang dibuat oleh anak melayu sekarang. Sampai tertutup-tutup mata pemuda itu sama-sama sing along itu lagu. Mungkin itulah yang dinamakan menyanyi dari lubuk hati yang paling dalam.

Selesai lagu, beliau terus mengibas-ngibas kemeja merah jambu miliknya. Pagi itu, pemuda itu entah apa gila teringin sangat memakai kemeja merah jambu. Dipadankan dengan seluar slack kain sedap, memang betul-betul maskulin pemuda itu. Mungkin beliau ingin mendapatkan mood untuk bekerja barangkali, selepas cuti raya yang membosankan.

Selesai membetulkan cermin mata yang sedikit senget akibat head banging tadi, beliau mematikan enjin kereta dan mencapai sebuah diari kerja miliknya di kerusi penumpang hadapan. Beliau sempat menyelak diari itu bagi menampakkan gaya seorang pekerja kolar putih yang berjaya.

Pemuda itu berpuas hati. Lantas beliau membuka pintu keretanya dan keluar.



"Gampang!" kata pemuda itu sambil menoleh ke arah selipar jepun yang dipakainya.

Beliau bergegas pulang ke rumah.

2 comments:

Juana said...

assalamualaikum,
tu lah waghih, lamo na cuti ghayo. he..he..

by the way, selamat hari raya aidilfitri. hari tu lalu Tampin, ingat nak singgah berayo. boleh ko? hu..hu..

en.sani said...

wsalam kak...

sey pun manjang takdo ghumah ghayo maghin...manjang kono ot-stesen yo kek ghumah sedaro...tak manih plak kang akak dtg ghumah,ghumah sey kosong yo...sapo lak nak buek air minam kang? sako?