Monday, April 18, 2011

Tampin

"Tak balik kampung Sani? Kat Tampin, makan apa yang best?" - Lelaki A

"Kalau aku pergi Tampin, mestilah aku nak cari makan best. Sana apa best?" - Lelaki B

"Orang Negeri Sembilan selalu apa yang special kalau bab makan?" - Makwe A

"Kalo aku balik Penang, kalau tak pekena laksa penang, memang tak sah. Kampung hang?" - Brader A

"Kopok lekor terbaik ada di Terengganu weh! Tampin apa special?" - Makwe B

"Tampin ada Sikret Resepi?Kahkahkah!" - Brader B


***


Sesungguhnya, sejak dari kecik aku membesar dekat Tampin, dan sampai la aku merantau ke Selangor, Melaka, Kolumpo dan Cyberjaya, bila balik Tampin, aku makan nasik je.

8 comments:

nety said...

sani,den kalau balik batu kikir sodap makan semilang salai masak lomak~

en.sani said...

takkan mkn semilang salai yo,kono gak baleh ngn nasik an?

nuwuwuda said...

patutla bilo abah den bawak unyang poie kentaki unyang den tanyo ko abah

"nasik takdo ko? makan lauk yo?...macam kucing"....


ahahahahaha...nostalgia

en.sani said...

hahahaa...tau takpe,baru dgr cite ni smlm...kawan cite...sumpah sebijik...

nuwuwuda said...

eh? bapak saya kawan kamu ke? hehe...

tapi, sekarang kentaki dah ada nasi. tak sempat unyang nak rasa.

en.sani said...

kwn la cite,dia kt penang la....smlm dia cite...

nety said...

den baleh yo apo yg ado~ghuti ko lomang ko samo yo licin ey

en.sani said...

kehkehkeh...cicah ghuti yo tak...duduk lak topi sawah,terharu ghaso ey....