Monday, September 14, 2009

seekor kucing menjaga kaunter pembayaran bil...aku risau...

tadi, semasa keluar rumah untuk membeli juadah berbuka,
aku ternampak seorang kakak ni, sibuk bercakap dengan kucing warna kelabunya...

"Comot, lapar ye?alalala~ cian dia...mama tak sempat nak bagi makan untuk Comot~mari ikut mama masuk, mama beli ikan untuk Comot~"

tapi aku rasa, apa yang kucing bernama Comot tu dengar adalah...

"Comot, blah blah blah blah blah blah...blah blah blah blah blah blah Comot~blah blah blah blah blah...blah blah blah blah blah Comot~"

manusia sekarang hebat...

***
patut aku gelak bila kejadian tu, tapi, hari ini aku berfikir...
dan aku risau...
aku risau jika binatang faham cakap manusia...

apa akan jadi kalau lipas rumah aku tahu aku selalu mengumpat dia, cakap bau lipas macam longkang?

aku risau...

4 comments:

kanabis said...

ckp je la awk jeles sbb akak 2 x ckp dgn awk..
awk kn sanikucing
wek!
:)

-en.sani- said...

kakak tu tak cun...jadi,sy pun tak hinginnn nak ckp ngan beliau!

encik tanpa nama said...

hahaha...aku dah mula risau gak sebab slalu kutuk burung pipit kat umah aku bau mcm keling ceti...

-en.sani- said...

baik kau siap sedia mengucap...takut dia attack kau time tido je kang... sedar2 malaikat dah soal siasat...