Thursday, August 4, 2011

Apa ada di kampung? - Part 2

Lupakan lukisan aku yang macam budak darjah 3 tu, aku terjumpa kotak Converse ni di sudut hati almari baju yang paling dalam. Nak tahu apa ada dalam ini kotak? Aku pun dah lupa. Perasaan dia masa ni macam nak buka hadiah krismas okay. Wajah berseri-seri lepas tu jantung ada sound effect gendang cina.

Bismillah...


Tadaaaa.... ohh...thank you Santa!

Okay, untuk pengetahuan, ada sebahagian permainan ini aku dah kumpul lebih 15 tahun okay! Memang memori. *Achummmm!!!* Bersin habuk.


Dan inilah dia wajah kesayangan hamba. You make me sick, Woody! Hoh, terus bercakap omputeh.

Tiba-tiba teringin nak gantung si Woody ni dalam kereta. Boleh sayang? Tak jeles kan?
*Achuuummm!*


***


Okay, lupakan kejap memori kat bilik aku, kita pergi dapur jap. Orang tua-tua cakap, kalau badan masuk habuk banyak sangat, elok la pergi makan. *Alasan*


Untuk pengetahuan, teh hirameki tu aku buat sendiri tanpa bantuan wan okay! Kagum tak? Tak kagum takpe, sebab bukan susah pun. Iye, tak payah la pandang sinis kat aku. Aku tahu la aku tak reti! Tapi teh tu aku buat penuh kasih sayang yang korang sendiri tak mungkin dapat curahkan ke teh yang korang buat. Kan? Hoh. Falsafah.



Okay, ini rare. Pernah korang makan lemang salut coklat? Siti Nurhaliza pun tak pernah i tell you!

Lepas tu, pergi kat depan rumah, makan berkiblatkan Gunung Tampin. Memang heaven. Nampak tak pokok kaktus besar tu? Nampak tak? Kaktus tu dah ada sejak aku sekolah lagi tak silap masa form 1. Tiap-tiap pagi, bunga kaktus tu kembang dan akan kuncup balik bila matahari naik. Heaven kan?

Minggu lepas, aku bangun pagi-pagi, rembat aiskrim adik aku sekotak besar, dan aku makan sampai habis kat sini sambil tengok bunga kaktus berkembang. Orang cakap, makan aiskrim boleh hilangkan tension. Dan seeloknya pagi-pagi, manjakan mata kita melihat tumbuh-tumbuhan hijau. Baru la boleh sihat dan kuat macam Hulk.




Okay, sekarang apa kata kita....


BERSAMBUNG...

No comments: