Monday, November 30, 2009

I dont have anything. Tapi, aku peduli apa. Janji handset aku ada WiFi.

4 hari lalu, aku bekerja secara marathon. Walaupun cuti, aku tolong macam-macam di kampung. Memasak, berkemas, tidur, bergelak-ketawa, makan banyak, dan beberapa lagi aktiviti wajib di kala musim raya korban. Secara jujurnya, memang seronok dan bermakna.

Malah, aku juga tak berahsia, aku sudah dapat resipi istimewa yang aku belajar sendiri dari pakcik aku. Sos Steak. Terbaik dari ladang. Tak menyesal aku belajar.

Sekurang-kurangnya, aku boleh la masakkan untuk bakal mak mentua aku kelak. Entah bila~ Harap aku ingat lagi bahan-bahannya kelak. Buat masa ni, aku masih ingat lagi cara membuatnya. Harap, esok aku bangun tidur, aku tak hilang ingatan.

Aku mahu menegaskan di sini, aku masih sedang lupakan seseorang. Aku tahu, dia maksudkan itu. Mahu aku jauhinya. Harap kau faham, Sani. Jadi, aku kena buat-buat happy. Jika betul-betul happy, itu satu bonus.

Cakap pasal bonus, semalam, aku dapat bonus panggilan percuma pada talian handset aku. Itu saja. Banyak-banyak kredit handset pun tak guna, jika aku tak pakai. Tapi, handset aku ada fungsi lain sekarang. Online melalui WiFi. Pergi kedai mamak hari-hari semata untuk WiFi. Bila mamak itu tak sediakan talian WiFi, aku amuk. Nasiblah siapa jadi mamak. Aku tak kira, yang penting, mamak itu hanya satu jenis. Tiada mamak Eropah, tiada mamak Russia, tiada mamak Philadelphia, tiada mamak Alcatrez.

Kau jangan salahkan aku. Salahkan omputeh, sape suruh reka binatang WiFi tu. Kan dah terjebak. Aku rasa bersalah, kerana Wifi lah aku kurang baca suratkhabar. Huh.... Parah sungguh.

No comments: