Tuesday, November 10, 2009

migrasi yang dikompelin oleh ketua kampung sebelah sehingga menimbulkan kontroversi terhadap majlis akikah anak beliau.(kemain panjang lagi kau tulis)

Ada beberapa orang rakan menghantar mesej .
Bertanyakan, sudah lama aku tak update blog,
Aku senyum saja.
Tapi bila sudah 5 orang bertanyakan benda yang sama,
takkan aku perlu berdiam.
Superhero pun bekerja hari-hari untuk dapat elaun penyiaran televisyen.
Jadi, aku pun menjawab kepada mereka dengan mesej sama.


" Sory, saya sambung belajar dekat oversea...Sabak Bernam.
Tempat tu takde line internet sebab kat situ pemerintahan komunis.
Jadi, benda-benda teknologi ni mereka anggap khurafat. "


Sebenarnya,
aku menulis ikut mood.
Sekarang kan musim tengkujuh.
Jadi, aku adalah spesies yang bermigrasi dan bermutasi.
Semenjak mula musim tengkujuh,
aku transform diri aku jadi seekor ikan keli.
Jadi, aku tiada tangan nak taip keyboard.

Okay, aku tipu. Aku malas nak tulis.
(Musim hujan aku tak biasa berterus-terang.Sebab bila hujan, kan awan gelap.Mana ada terang!)

No comments: