Sunday, November 22, 2009

WTF 9091

Hari ini, lebih kurang pukul 8 malam. Cyberjaya baru lepas hujan reda. Aku capai motor, start dan terus menuju kafe berdekatan. Lapar seharian tidak makan. Sekarang kan hujung bulan. Tak perlu aku nak terangkan. Buat panas darah je.

Sampai di sebuah simpang yang menghubungkan jalan besar, aku terus keluar sebab tiada kereta, atau sekurang-kurangnya orang lumba kuda di jalan itu. Aku yakin, orang takkan lumba kuda di jalan tar tu. Tak mahu ladam kuda habis cepat barangkali. Setahu aku, ladam kuda lebih mahal daripada seekor ikan cencaru. Okay, aku tak merepek lagi.

Kembali kepada masa aku keluar simpang, tiba-tiba, ada sebuah kereta Proton Saga model baru keluar mengejut dari simpang bertentangan. Aku panik. Sempat juga aku terbayang wajah mak tika itu. Mujur, tuhan masih sayangkan aku. Aku sempat mengelak sambil buat aksi brek emergency, aku ingat lagi, masa ambil lesen motor dulu, akulah juara brek emergency, di kalangan orang-orang tua yang sama ambil lesen dengan ku. Aku brek emergency sejauh 10 meter time tu. Rekod sampai sekarang aku pegang di Pusat Latihan Memandu area Seremban. Aku bangga. Tapi, aku kecewa kerena tiada royalty. Mungkin orang atasan sudah makan duit aku dulu. Huh! Politikus.

Kembali ke cerita aku, aku lihat pemandu kereta Proton Saga itu. Perempuan. Cantik. Tapi, peduli apa aku. Bila kau nak langgar aku, aku tak peduli muka kau cantik. Tu semua make-up saja. Pengaruh Anita Sarawak barangkali. Awek yang nak langgar aku tadi buat tak tahu saja. Hangin bai!

Mujur aku tak apa-apa. Aku sempat lihat buntut kereta awek tadi. Baru aku perasan. Nombor plat keretanya WTF 9091. Ah... Celaka. Aku boleh ingat nombor plat keretanya sampai bila-bila. Atau, kalau aku alami nightmare malam ni, mungkin aku lupa nombor plat itu keesokan harinya.
Kau ingat, nombor plat kau WTF, kau boleh langgar sesuka hati?

Macam mana nak masuk syurga.

What the F**k!!!

2 comments:

uniroq said...

patut la die wat dek je..die WTF- Wat Tak Faham... hahaha

en.sani said...

WTF...org kampung aku ckp what the flamingo...tak tau lak org kampung kau....