Friday, November 6, 2009

Terkesima.

Sekarang, aku sedang kecewa. Bila aku kecewa, dah tentu aku bersedih. Tapi, orang kampung aku selalu cakap, life must go on baby! Yang baby tu aku tambah je demi ekspresi semangat.

Aku frust. Aku jalan-jalan lepas jumaat tadi. Pergi Alamanda. Aku tidak boleh duduk-duduk saja di rumah. Jadi, aku keluar bersama seorang rakan. Aku rahsiakan jantinanya.

Duduk lepas ambil order di Chicken Rice Shop, aku berbual-bual. Sedang rancak berbual. Kami didatangi seorang wanita. Berumur lewat 20-an. Mukanya tidak begitu menarik, tapi layak juga diberikan kredit.

"Abang, jom kahwin dengan saya!"

Aik. Aku pelik. Kenal dengan dia pun tak pernah, tiba-tiba ajak aku kahwin. Gila kentang ke apa?

Kawan aku mula pandang slack.

"Just Kidding!" dia menyambung.

Beberapa saat lepas itu, dia berlalu sambil menangis.

Aku dan rakanku diam seribu bahasa. Hanya lihat dia berlalu. Baru aku tahu, orang gila bukan saja berada di Ipoh, Alor Gajah dan Kuala Lipis, malah ada juga orang gila di Putrajaya.

Kami pun diam saja. Dia pandang aku, aku pandang dia. Tak tahu mahu mula dari mana.

No comments: