Monday, December 14, 2009

Hidayah yang sungguh bertuah.

Hanya satu perkara yang buat aku semangat pergi hospital. Jururawat. Cik Hidayah tu manis sungguh riak mukanya. Pakai spek, muka tak terlalu town, dan suka tersenyum. Aku ambil kesempatan berkata 'Hai' kepadanya tadi. Sedikit dialog 'Dari mana, umur berapa, dan cantik spek mata' aku hujahkan.

Agak bertuah sebenarnya Cik Hidayah tu dengar aku mengayat. Tak pernah rasanya aku sebegitu yakin untuk berbual dengan wanita yang aku minat.

Orang lama-lama cakap, 'terlajak perahu boleh diundur'.

Atau pernah dengar orang cakap, 'runaway train never going back'?

Betul ke tu?

Okay. Aku hanya berbual. Tiada lebih. Dan, ironinya, Cik Hidayah tak tahu pun nama aku siapa. Tanya nama aku lagi la tak pernah. Nampak sangat dia tak minat. Cam celaka kan?

9 comments:

saya tiada nama said...

oooooooooo..........hidayah!!!

en.sani said...

ya...hidayah. seperti nama rancangan tv kan?

karibu yang single said...

cam siot...ingatkan dia pun suka kat kau...hahahahah...

en.sani said...

diam lah kau...kira untung la dia borak gak ngan aku, kalau dia terus lempang aku,camne?

Anonymous said...

hidayah 2 msti cantik orgnya kan en.sani?

en.sani said...

hidayah itu terbaik jika dibandingkan dengan wynona ryder...

uniroq said...

saya suka ke hospital..mari melihat missi

uniroq said...

saya suka ke hospital..mari melihat missi

en.sani said...

jururawat adalah sejenis psikologi pihak hospital...