Wednesday, December 9, 2009

Rasa mahu buat kotak mancis masak kicap...

Setelah tamat main Football Manager tadi, aku saja-saja la bukak TV3. Untuk rekod, jarang aku tengok TV malam-malam. Oleh kerana mata aku tak boleh lelap sekarang, terpaksa aku layan TV.Untung-untung ada kuliah subuh.Tapi, tak munasabah betul kuliah subuh pukul 1.30 pagi. Ustaz mana nak bangun pagi-pagi buta bagi ceramah?
Macam biasa, mata aku saja buat karenah birokrasinya. Filosophi sungguh hidup aku.

On TV. Jalan-Jalan Cari Makan. Ah...Jadi lah. Janji ada siaran.

4 minit aku tengok.

Terus aku lapar. Celaka. Maria Tunku Sabri memang buat kau nak makan nasik jam-jam tu jugak. Dah la tunjuk ikan patin masak tempoyak. Pantang betul. Walaupun aku bukan orang Pahang, peduli apa aku. (Aku orang Milwalkee okay!) Maria Tunku Sabri memang layak mengendalikan program itu.

Aku rasa, kalau dia makan rumput goreng berlada atau selipar masak kicap pun orang akan terliur.

Sekarang, aku sudah lapar. Mana nak cekau nasik ngan ikan bakar pukul 1.30 pagi ni?

2 comments:

lina panas said...

sy penah mkn rumput masak asam...terbaekkk!!!

-en.sani- said...

saya penah makan jalan...