Sunday, December 20, 2009

Sudah potong? Of course...

Semasa melawat mak aku di Hospital Seremban tempoh hari, ada seorang budak kecik ni. Dia dibawa keluarganya melawat seorang kenalan keluarganya aku rasa. Makcik tu ditempatkan di sebalik partisyen yang mak aku duduk. Makcik tu kena kencing manis kot, melihat kepada keadaan kakinya yang teruk. Macam nak kena potong saja.(Maaf,aku tak boleh cerita. Nyilu okay!)

Sedang bagi mak aku makan, budak lelaki tadi tiba-tiba menyanyi lagu 'Potong' yang kerap kali keluar TV melalui iklan TM WIMAX (iklan budak-budak nyanyi main kompang). Dia nyanyi kuat sungguh. Geli hati pun ada.

Tiba-tiba, aku dengar, 'Panggg!'.

Budak tu tiba-tiba senyap. Aku tak tahu kenapa sebab dipisahkan oleh pertisyen. Sayup-sayup aku dengar budak itu menangis tiba-tiba. Barulah aku tahu, budak tu kena lempang dengan bapak dia.

Lupa pulak, kawan mak budak tu kaki kencing manis. Betul la tu nak kena potong.

***

Bapak budak tu patut saman TM kot? Over sangatkah? Itu lebih baik dari saman bapak sendiri sebab beri nama yang tak sedap masa kau kecik. Kan?

No comments: