Friday, April 16, 2010

Jiwa cikgu dalam diri aku

Malam tadi, aku teringin makan KFC. Pukul 12 malam aku pergi KFC Taman Equine. Lapar beb. Macam bela hantu raya dia punya lapar. Nak lelap mata tidur pun tak boleh.

Masuk saja KFC, orang tak ramai. Ada la 2 pasang kekasih di penjuru. Yang sorang tu, makwe cantik. Pakwe macam Myanmar. Dengan rambut kuning. Aku geleng kepala. Aku terus ke kaunter. Makwe dah siap sedia ambil order. Makwe tu baru lepas SPM aku rasa. Mata dia dah sembab. Sah baru lepas bangun tidur. Aku harap dia sudah gosok gigi.


" Selamat malam, makan sini ke bawak balik, encik? "
tanya itu makwe.

" Malam, makan sini. Erm. One set of Snack Plate, please. "

" Ye encik. Ulang. "

" Snack Plate one set, please. " aku ulang.

" Owh. Snack Plate. Berapa set? " tanya itu makwe buat aku angin satu badan.

" One set. Satu set cik adik. Spicy. " perut aku dah la lapar. Makwe tu tek reti orang putih rupanya.

" Owh, sorry. Ada apa-apa lagi nak tambah?" makwe itu sedikit cuak.

" Owh. Itu saja." Aku kawal kemarahan.



Makwe itu ambil apa yang aku order dan kemudian kembali ke depan aku dengan menu yang aku order tadi.



" Cik adik, tau cakap orang putih tak?" tanya aku dengan nada rendah persis memujuk.

" Hehe. Tau la sikit-sikit. " dia tersenyum tanpa memandangku. Manisnya senyumanmu. Peh, macam lagu Elite.

" Kalau tak tau, boleh la abang ajarkan. " cis, aku mula menggunakan 'abang'.

" Hehe. " Dia tersenyum lagi. Buat aku makin nakal.

" Nak tak abang ajarkan cakap orang putih? " aku ulang.


" Ape dia? "

" Abang cakap, adik ulang, okay? "

" Okay. "


" I love you. "



Aku ambil baki, terus ambil tempat duduk. Makwe itu tak perlu bazir-bazir duit beli pemerah pipi rupanya.


***


Budak sekarang, bila suruh cakap orang putih sikit, tak tahu. Cuba suruh mencarut macam orang putih, laju je mulut tu.

2 comments:

karibu said...

peh....lu mmg handal la beb...hahahaha....slambe je ko i love u kan awek tu...

-en.sani- said...

aku tipu pun ko pecaya ma'uuunnn? hahahaha...