Monday, April 19, 2010

Rindu bertandang lagi

Treett...Treett...SMS masuk.


Aku harap SMS dari dia.

Aku buka inbox. Bukan dari dia. Ah. Kecewa lagi.


" Ui cik abang, lama tak update blog..."


Aku balas.


" Malas nak update. Hari-hari update, sampai bila tak kawin-kawin..."


Selang 2 minit dia balas.


" Haha. Poyo."


***


Aku bukan malas nak update. Cuma aku sekarang sibuk sangat. Barack Obama pun tak sibuk ini macam. Penat satu hal. Tak boleh tidur satu hal. Makan nasik satu hal. Berlakon satu hal. SMS Lisa Surihani satu hal.

Kalau kau orang percaya jugak apa aku cakap, memang la. Tolong mandi bunga.


***

Aku rindu suara dia. Kenapa aku jatuh hati pada yang dah berpunya? Kenapa perlu aku berlakon bila dia telefon aku sedang biasa-biasa saja? Kenapa perlu aku berdalih bahawa aku perlu cari yang lain dan lupakan dia? Kenapa si dia yang aku cinta? Dia yang sudah bahagia dengan cinta hatinya, kenapa perlu aku cinta? Aku tak boleh halang perasaan ini rupanya. Memang aku rindukan suara si dia. Lama si dia tidak hubungi aku. Mungkin si dia bahagia dengan kekasihnya.

Ah. Si dia-si dia kepala otak lu. Ingat ini majalah Remaja?


Harap minggu ini dia hubungi aku. Orang putih cakap, a telephone can take a place of your smile. Aku janji, akan buat kau ketawa.

4 comments:

karibu said...

"a telephone can take a place of your smile"

mana ko dapat ayat tu? cam best je...

hani said...

hihi..sapo la org tuh??

-en.sani- said...

karibu : aku la yg reka...ko ngat aku ni tak bijak ke?

-en.sani- said...

hani : manjang nk bgtau, mana leh...kang kene marah kang...