Friday, January 7, 2011

Ideas for life 2

Lagi satu aku tertinggal, nak jadi penulis yang baik, kena la banyak membaca. Tak kira lah membaca suratkabar, buku, kamus dewan, komik, lapik meja, bungkus kacang putih, iklan along, dan sebagainya. Itu menjadikan diri kita lebih terbuka dan boleh mengaitkan semua cerita yang ditulis kepada keadaan sekeliling. Pengetahuan am sangat penting dari diri kita diperbodoh-bodohkan oleh orang lain.

Okay, itu je.

Ada satu kes berlaku semalam.

Sedang aku tenang tengok tivi, tiba-tiba,

Treettt...treettt...(sms masuk)


Dari Ehsan,

" Sani, citerla pasal aku kat blog kau. Syok la baca..."


Aku balas tenang dan ikhlas,

" Pegi mati..."



***


Kiri Rebecca. Kanan kereta Ehsan, namanya Fahrin Ahmad ke apa entah. Macam ni nak suruh aku tulis blog pasal dia? Jenis lesen kereta beli dekat pajak gadai.

Kaninaboi ...

No comments: