Thursday, December 10, 2009

Gatal dan bergaya.

Pagi ini tidak indah. Sarapan 2 ketul hashbrown sudah cukup untuk buat aku kembali di alam nyata. Bosan sungguh tunggu student datang nak buat ID Card. Haish...

***

Kelmarin, MMU Staff Award. Tema adalah hitam merah. Lucah sungguh color tu. Aku kurang minat nak ambil tahu. Jadi, nak tak nak, aku pakai saja baju serba hitam. Baju hitam, seluar hitam, stokin hitam dan kasut hitam. Rambut aku saja blonde.

Bila masuk bahagian pendaftaran, aku tengok penuh orang pakai baju merah hitam. Macam raya cina pun ada. Tinggal lagi takde bau colok je. Awek pendaftaran tu tanya aku. "Kenapa pakai hitam je, merahnye mane?"

Aku pun jawab," Seluar dalam saja merah, tu pun pakai kat luar time malam je. Who am I? I'm Superman..."

Awek tu terus senyap. Muka beliau merah. Mungkin juga terlalu banyak pemerah pipi dia gunakan.

Ahh... Ramai betul pertikaikan aku tidak ada merah. Jadi, aku keluar dewan sekejap, pergi ke pasu bunga berdekatan. Aku kembali masuk dalam dewan dengan sejambak bunga jenjarum warna merah yang aku selit di poket baju.

Semasa dalam dewan, aku la manusia yang paling gatal sekali di dunia. Sebab semut dalam bunga tu dah mula keluar buat kacau dan gigit badan aku. Gatal bodoh.

Sekarang, baru aku tahu, menggunakan bahan yang semulajadi lebih merbahaya dari barang buatan. Macam mana la diorang sume kempen 'Gunalah barang semulajadi' ni?

Jadi, nasihat aku, kalau tak nak gatal, jangan guna benda semulajadi. Isteri-isteri di luar, ingat tu. Jangan bagi laki korang guna barang semulajadi. Nanti dia menggatal.

2 comments:

Anonymous said...

superman konon...sependa tak basuh...hahaha!

en.sani said...

superman mana leh pegi dobi, kang kantoi la...