Tuesday, January 11, 2011

Facebook dan kepala bana

Berita penutupan facebook? Aku start baca, takde apa-apa kategori reaksi yang aku berikan. Kecuali senyum nipis. Ada kata benar. Ada kata palsu. Dan ada juga yang eja facebook pun tak tau.

Aku punya pendapat senang je. Kenapa nak susah-susah fikir kalau dah ada konsep? Ramai la nanti bijak pandai akan menggunakan balik konsep facebook tu dan buat laman sosial yang lain, yang takde kena mengena dengan Mark Zuckerberg yang mungkin lebih happening. Ini hanya hal keseronokan. Bukan hal kehidupan.

Bukan facebook yang beri kita makan. Hanya keseronokan sosial. Kalau kata facebook tempat cari kerja, tempat berniaga, takkan la takde plan B? Takkan hanya mengharapkan facebook? Blog free banyak beb. Kenapa tak guna? Malas? Atau lebih suka ikut jalan senang? Dunia ini untuk golongan bijak pandai. Siapa bijak, dia terkedepan. Itulah lumrahnya sekarang.

Kalau betul berita penutupan facebook dari si gila Mark Zuckerberg, kelak diharap akan meningkatkan lagi persaingan dalam scene mengurat makwe di bus stand yang rata-rata sekarang ini dikuasai oleh warga asing dan budak hisap gam.

Aku harap, perkara-perkara lebih penting seperti makan nasik, mintak nombor telefon makwe dan hari raya aidilfitri tidak dimansuhkan selepas ini. Itu penting. Kalau diorang buat jugak, memang aku mengamuk. Betul-betul punya mengamuk.




P/s : Sirap bandung, milo ais dan nasik goreng cendawan harap-harap jangan la ada usul nak mansuhkan sekali. Peberet siol....

4 comments:

Anonymous said...

setujuuuuuuuuuu....mantapppppppppppp

en.sani said...

berapa byk ppppppppppp daaaaaa..

Unknown said...

ahaha..klu fb ditup blh mati ker..?aper nie malaysian!!!

en.sani said...

ah...jgn ckp org...kau pun sama....yg awek2 pending kau ngurat lom dpt nombo tipon tu, melepas bgitu saja kan?