Monday, October 5, 2009

En. Signage = En. Papan Tanda....itu bukan aku.

Tadi, ada seorang mamat guard dari Sabah. Dia memang lurus bendul orangnya.

"En. Signage, mari sini kejap,"dia panggil aku.

Aku tak tau apa masalah mamat ni sebab selalu panggil nama aku "En. Signage". Adakah bibir dia sudah beku? Nama aku yang paling basic pun dia tak dapat nak panggil dengan betul. Susah sangat ke nak panggil En. Sani? Sebut Sani pun jadi Signage. Macam mana nak masuk syurga?

"Kau nak apa? Cakap je la dari situ," aku separuh menjerit kira-kira jarak 15 meter dari tempat dia berdiri. Mungkin hangin satu badan sebab dia panggil aku dengan nama "Encik Papan Tanda" tadi.

"En. Signage, aku nak mintak bluetooth lagu Ziana Zain tu boleh?"
"Lagu Madah Berhelah!"

Dia berkata dengan nada kuat di khalayak ramai.

Sial.
Jatuh maruah aku. Awek tengah berborak ada dua orang kat tepi tu.

Muka ganas. Tapi...
.
.
.
.
.
.

Aku taubat nak layan dia bercakap lagi.