Monday, October 5, 2009

Musibatul punya mimpi...tercalar rekod kedatangan awal aku ke opis.

Aku bermimpi malam tadi. Watak aku dengan seorang wanita yang aku sendiri tidak cam siapakah gerangannya. Tapi, yang pasti dia cun... Aku agak-agak, mesti awek Assistant Manager kat opis sebelah.(Walaupun main serkap jarang je.)

***

Aku naik motor. Bawak seorang awek. Tiba-tiba hujan lebat. Aku berhenti di perhentian bas yang aku agak, mesti area Sabak Bernam. Maybe, suasana ketika itu berlatar belakangkan petak sawah. Tapi, entah kenapa plot mimpi aku berada di Sabak Bernam pun aku tak tau. Sudah jodoh dengan orang Sabak Bernam agaknya. (Dushhh!!!)

Berhenti.

Tunggu hujan berhenti.

Diam.

Tengok dia kesejukan.

Kesian.

Bosan.


Jadi untuk isi masa lapang, sementara hujan itu reda, aku cerita dan reka semua dongeng-dongeng aku. Kisah macam haram yang selalunya berakhir dengan tragedi kepada aku: hanya untuk melihat kau mengukir senyum, hanya untuk mendengar kau ketawa.

Kemudian aku diam kembali.

Hujan masih lebat.

Kemudian, kau bisik ke telinga aku.

"You ever been in love ?"

.
.
.
.
.



Dan, oleh kerana mimpi itulah, aku lewat bangun tidur untuk masuk kerja pagi tadi.
Korang agak-agak, apa petandanya tu?

Macam musibatul. Kan?

No comments: