Wednesday, October 14, 2009

janji aku tak kacau anak dara jiran....

hari raya tempohari,
aku seperti rasa bosan...
tiap-tiap tahun sama saja...
mintak maaf,perlu nangis dan cium-ciuman...
stereotaip sungguh...

aku berfikir....

fikir lagi....

aku perlu sesuatu yang lebih menarik pada hari raya ini...
aku perlu jadikan hari raya lebih kontemporari...
tidak stereotaip seperti nangis atau sedih-sedih...
kalau aku nak sedih orang kata, tengok saja Bersamamu TV3.
tu orang kata....bukan aku. aku tak pernah tengok.
aku cuma tengok drama Nur Kasih saja. Kelakar cerita tu.
ah...lagi satu aku suka tengok iklan minyak pelincir.

dengan berbaju melayu warna biru,
aku rasa tidak senada dengan niat jahat aku yang berwarna merah barangkali.
aku mula merancang sesuatu.
.
.
.
.
hasil dari mengubah suasana raya itu?
jiran aku langsung tak memaafkan aku...
sebab aku baling mercun bola kat kereta Proton Persona baru dia.
alarm kereta menjerit, ibarat lagu Hail Amir dan Uji Rashid....

petang raya,
aku tak balik rumah.saja-saja lambat balik...
sebab risau buluh lemang singgah kat tengah belakang aku...

No comments: