Saturday, October 17, 2009

origami beruang? bukan poligami.

Seorang kawan bertanyakan hal peribadi kepada aku.

"Sani, kau ade awek tak?"

"Ada."

"Siapa awek kau, lawa?"

"Boleh la tahan. Takde lah lawa sangat."

"Siapa nama dia?"

"Catherine Zeta Jones!"

Aku berlalu pergi. Aku sangat pasti, mesti dia nak kenenkan aku dengan adik dia yang tak reti sebut huruf 'S' dengan betul tu. Aku belum sedia dituduh mengambil kesempatan terhadap insan kurang upaya. Dan aku merujuk muka adik dia seperti origami beruang.

5 comments:

karibu yang single said...

kira pelat huruf S tu layak terima bantuan kebajikan tak?

hani said...

xlayak..

-en.sani- said...

aku dah try tanye jabatan kebajikan masyarakat, diorang pandang slek kat aku...ni yg nk ngadu kat karam singh walia ni~

Saya tak mahu dikenali said...

Haha.ok la 2 pelat huruf s.awek aku pelat huruf dabeliyu.

-en.sani- said...

aku pun nak menang jugak... jiran aku lagi la, dia pelat huruf lam alif... tak kelaka eh? ok fine~