Friday, October 9, 2009

hampir saja aku jadi Sleepy Hollow...

Aku teringat zaman aku di Melaka 2-3 tahun lepas. Aku naik motor. Slow saja aku bawak. Aku kan penunggang berhemah. Sambil nyanyi-nyanyi lagu Ziana Zain, err...maksud aku Guns N Roses, aku menikmati tiap nikmat oksigen yang masuk melalui hidung aku.
Sedang elok layan perasaan, tiba-tiba...

kletuk-kletuk-kletuk!!!

"Wooooo!!!" aku menjerit.

Sial.

Seekor kuda yang ditunggang oleh pakcik polis Unit Ronda Berkuda selamba je potong aku. Terkejut beruk aku. Awek dalam kereta belakang gelak dengan kawan-kawannya. Nasib baik aku mengelak tak menuju terus ke longkang kat Jalan Bkt St Paul tu.

Kuusss semangat...

Aku berhenti untuk pulihkan semangat aku sambil makan cendol kat bangunan merah tu.(Padahal dah malu.)
.
.
Malam tu aku mengigau Sleepy Hollow datang tuntut kepala dia.




tahu persamaan Sleepy Hollow dengan pakcik Unit Ronda Berkuda?

No comments: