Saturday, March 5, 2011

Asal usul botol air saya

Akhir-akhir ni, botol air aku yang disiarkan di entry [ini], telah mengalami kejutan budaya yang teruk akibat tempias populariti melampau, kalah kejutan budaya yang pernah diterima Asmawi Ani.

Beberapa hari sudah, ramai rakan-rakan sekerja, malah di YM, fesbuk dan tidak ketinggalan kamu semua yang mengomen di blog, turut mempersoalkan tentang botol air yang cute itu. Nasib baik aku takde perangai cemburu buta kepada objek plastik.


Rahim pernah tanya berkenaan botol aku lama dulu. Dia fikir botol air itu agak unik dan rare. Malah, pernah sekali beliau merancang untuk menculik botol air aku, namun aku cepat mematahkan rancangan jahat beliau. 3 orang komando telah kecundang dalam proses itu termasuk seekor harimau kumbang. Rahim juga menggelarkan botol air aku tu sebagai 'tebuan' berdasarkan bentuknya yang menyerupai haiwan jurassic itu. Macam setan.

Sebenarnya, botol itu aku dapat dekat mak aku setahun yang lepas. Dia beli minuman dekat ekspo apa nama entah dekat area-area Kolumpo. Masa tu, takde pulak aku terfikir botol air itu bakal menjadi artis popular. Sekarang pun tak popular.


***


"Sani, mana botol air jampi kau? " tanya seorang kawan dekat depan muka aku lepas turun motor. Betul-betul depan muka aku.

Peh. Mulut kau, bau paya.

6 comments:

Unknown said...

see..botol ko ada ko harga esok klu tk der duit blh buat lelong

en.sani said...

kalo ko,nak beli berapa?

Jo Qusary said...

hohohooo... kalo aku kidnap botol air tu mesti sykt coca-cola mau beli buat patent baru diorg...

en.sani said...

hoh...jgn macam2 jo....

sayda dino said...

galok botol air mung. mengalohkan tuan nya

en.sani said...

hok lentik nye tuh mcm kerengge...sekali nengok pung tuang dia jatuh cinte...