Thursday, October 21, 2010

Aku dan kenangan - (1)

Dulu,
masa aku sekolah rendah, aku selalu ikut atuk ke kebun untuk meracun rumput. Tong racun dulu-dulu bukan macam sekarang. Sekarang tong semua buat dari plastik. Ringan. Dulu tong racun semua jenis tembaga. Silap sandang sikit, senget bahu kau.

Dulu,
aku anggap meracun rumput ini satu kerja yang cool. Kerana kau perlu menyandang tong besar di tengah belakang. Sambil pakai topeng Linkin Park. Meracun rumput di lereng-lereng bukit dengan badan steady. Pakai but getah paras keting. Dah habis meracun, dia punya peluh, macam baru main angkat besi. Nak bukak baju pun kompiden semacam. Badan berkilat macam M. Daud Kilau.

Dulu,
aku bukan suka sangat pun meracun rumput ni. Tipu je. Aku racun rumput pun sebab cita-cita aku masa kecil adalah menjadi seekor Gaban.

Dah umur 12 tahun, baru aku tahu Gaban tu pakai kostum getah. Macam setan. Nak menipu pun, jangan la sampai pengaruh budak-budak.


2 comments:

tengku_fir21 said...

adehh..hahaha..dulu aku suka jadi otromen wlpun org ckp otromen tu tk kuat dan bodoh..

-en.sani- said...

otroman jgn ckp kuat2...aku ni kira bau2 bacang ngan otroman taro...