Tuesday, October 26, 2010

Kelkatu

Kenapa ramai orang benci kelkatu?

Kenapa kelkatu tidak disenangi banyak pihak?

Kenapa aku pun tak suka kelkatu?

Kenapa kelkatu dipandang hina?

Kenapa kelkatu mendatangkan kemarahan orang kampung?

Kenapa kelkatu perangai macam gampang?

Kenapa kelkatu tidak ada kes buang anak, tetapi masih kurang disenangi?


Jawapannya ialah:

Aku nak tidur dari pukul 2 pagi tadi, yang kelkatu ni main-main terbang dekat hidung aku apahal? Nak kena lempang?


Oh. Ada juga insan lemah yang tidak mengenali kelkatu? Duduk town mungkin. Sila google dengan kata kunci 'kelkatu'. Aku kalau tengah marah, google pun aku lempang. Aku bagi klue. Kelkatu bukan nama gunung berapi.



p/s : Kelkatu menghantui malam-malamku.

3 comments:

tengku_fir21 said...

eja kelkatu itu begitu yer..hahaha

cikZATI said...

hahaha..kelkatu suka sama kamo tuh..jatuh chenta kat idongmu..hakhak

-en.sani- said...

tengku_fir: abis...eja kelkatu tu camne? aku tulis apa yg aku sebut je...

cikzati: tau la hidung mancung...