Saturday, October 30, 2010

Ikan pari, Youtube dan kacip fatimah

Aku selalu jugak kalau tengah kerja, malas nak makan dekat luar. Aku biasa tapau nasik bungkus, dan makan dalam opis. Dah la econ. Ada lagu Ziana Zain. Boleh tonton Youtube. Layan facebook dengan tangan penuh nasik. Peh. Starbuck pun tak buat itu macam.

Okay.

Hari ni, aku pergi tapau nasik bungkus dari asrama perempuan. Maksud aku, kantin asrama perempuan. Nasik kosong, taugeh goreng, masak asam ikan pari dan sedikit paru goreng. Aku bawak pulang ke pejabat. Kira lama jugak aku tak makan masak asam ikan pari ni. Terliur beb. Manjang bedal KFC pun tak seronok jugak.

Din ada pejabat. Dia tengah layan Youtube.



" Makan, Din, " kata aku ajak ayam.

" Sila. Sila. Bismillah, " balas Din.


Lepas basuh tangan lebih kurang, aku buka bungkusan nasik dengan lauk masak asam ikan pari. Baca bismillah dan kasi ada bunyi agama-agama sikit dan terus makan.


Tiba-tiba, Din berkata,


" Ikan pari ni pun ada yang beranak jugak, ye? " katanya merujuk ke satu video ikan pari beranak.



Aku berhenti makan.

Hal-hal beranak, bersalin pramatang, ketuban pecah, patah kaki, monopous, eksiden, bedah-bedah perut, darah hidup, darah mati, dan kambing beranak songsang, sila jangan cakap masa aku nak makan, ye kawan-kawan?


Tekak aku kembang sekarang.

Tekak kembang, kalau minum kacip fatimah, dia boleh kuncup tak?

6 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

cubalah dulu..hahaha.

-en.sani- said...

tak berani den do...haha...

cikZATI said...

hakhakhakhak....dandan bantot selera makan..kahkahkah

-en.sani- said...

mcm la dia tu berani sangat...

nuwuwuda said...

"kambing beranak songsang"...ngeheheheehe

-en.sani- said...

penah tgk?