Tuesday, October 26, 2010

Nama

Aku ada seorang sepupu paling last. 5 tahun tak silap. Anak pakcik. Amat nakal. Suka memakai topi Mickey Mouse dan nakal maksimum. Mempunyai rekod memotong rambut sendiri dengan mesin rambut, pernah mengunyah rokok dan jatuh akibat terpijak tali rafia. Ye. Lembik. Macam agar-agar. Kena angin kipas boleh rebah akibat kurang vitamin dan kadar metabolisma yang rendah. Nama Amirullah. Tapi panggil Amir saja. Aku panggil dia 'Lengkong' sempena nama lain untuk 'agar-agar'.


Kami sedang menonton tv di dapur.


Amir : Along Ayush...(dia panggil aku dengan nama ni...)

Aku : Ape?

Amir : Kita boleh tak tukar nama eh?

Aku : Kenapa?

Amir : Amir ingat, nak tukar nama la. Nak suruh papa tukar nama. Boleh kan?

Aku : Kenapa nak tukar nama? Kan sedap nama Amirullah tu...

Amir : Tak sedap la...

Aku : Habis, nak tukar nama apa?

Amir : Upin dan Ipin...(katanya serius)



Okay. Bapak dia nama Jamal.

Upin dan Ipin Bin Jamal. Amacam?

Kau ingat kakak kat pejabat pendaftaran tu nak layan? Baik dia tengok Sinetron Alisa.

18 comments:

cikZATI said...

pes..hikhik..

comei eh adek spupu kamu tuh..
upin dan ipin bin jamal..
nice name..hahahaha

-en.sani- said...

nasib baik dia tak nak hagemaru bin jamal...

cikZATI said...

fukuchan bin jamal jugak suwit...

-en.sani- said...

oh...khairul kiteretsu panjang sangat dak?

cikZATI said...

okey ja.. pilihan nama untuk anak pertama eh??
seswai2...
khairul kiteretsu bin en.sani..hahaha

-en.sani- said...

hah...dah2....melarat2...kang ade org tak senang...

cikZATI said...

hahaha.. tawu takpe..
satgi jelma pulak entry jiwang2 kat belog niy...
hahahaha..
sebab ada yg ta senang;-)

-en.sani- said...

amboi....dok mengata org nombor satu...

cikZATI said...

hahaha...mana ada ngata...
berkata yang benar2 belaka..hahaha

-en.sani- said...

dah3...pi tidoq...org nk beborak ngan makwe plak...

cikZATI said...

okeyh2... borak sampai muntah..hahaha..

papai..nite2..

yang penting..khairul kiteretsu bin en.sani adalah nama yang akan meletop pada masa depan..hahahaha...

adios...

-en.sani- said...

<---mintak2 tak mimpi mlm ni...ciss...

cikZATI said...

mintak2 mimpi..amin..hekhek

cikZATI said...

kalo mimpi buat entry nah..hekhek..

papai..
sweet dreamz.......hahaha

Anonymous said...

" khairul kiteretsu bin en.sani..hahaha "

motif???
fikir hati org laen gak

-en.sani- said...

dah2...dah ada org marah plak...yela2...

hani said...

hahahah. mampu gelak kat perut tedy bear. adoii. sani takut bini

-en.sani- said...

wah...bini...no komen...