Saturday, October 16, 2010

Kenduri di kampung saya

Wan call pagi tadi. Memberitahu satu maklumat penting.



Wan : Wan dah totap 'an tarikh nak buek kenduri tahlil. 23 haribulan ni. Sabtu ni la kiro eh. Lopeh Meghorib...

Aku : Minggu dopan la?

Wan : Aha. Kau buleh balik tak?

Aku : Buleh. Insyaallah. Nengok la sok nak amik cuti siap-siap. Kok tak dapek cuti, kono la guno parang ko, pisau rambo ko dongan bos.

Wan : Huih...Agak-agak la. Kok ado ikan-ikan siakap ko, bawak la balik. Nak menambah-nambah lauk kenduri.

Aku : Sokarang tongah tak musim ikan siakap.

Wan : Mano kau tau tak musim? Sapo cakap?

Aku : La. Tak tengok Nona minggu lopeh ko? Maya Karin koba 'an.

Wan : Jangan la nak merepet-repet hai...

Aku : Maya Karin kan sejenis spesies ikan.



***


Okay. Kalau aku tak balik Tampin Sabtu ni, siapa pulak nak potong bawang. Ye tak nok?



*Perhatian : Kepada Amirul Haikal Abu Hassan, aku tau kau jenis liat nak angkat telefon. Harapnya, pengumuman ini dapat kau baca. Tahun ini sahaja, lebih kurang 3400 misscall telah aku buat kat kau, dan hanya 2 kau jawab. Itu pun sebab kau mintak topup Maxis. Kalau kau nak balik Tampin minggu ni, sila hubungi aku secepat mungkin. Talian aku dibuka 24 jam. Kerana aku tidak bercinta dengan anak dara orang. Okay? Sesiapa yang mengenali budak Haikal ni jugak digalakkan menyampaikan berita gembira ini. Terima kasih daun keladi. (Beliau adalah sepupu aku...Tapi bersaiz mega...)

2 comments:

tengku_fir21 said...

bersazi mega sale ker..hoh..

-en.sani- said...

aha...mega...ape plak sale...