Thursday, November 11, 2010

Berbahagi kasih (1)

Bangun hari ni lambat. Mana tak, lelap pukul 4 pagi. Pukul 3 pagi leka melukis. Bengong. Jadinya, nak ke opis jadi la lambat.

Lepas bersiap lebih kurang, aku turun. Hari ini naik motor saja.

Switch ON.

Start...

Keekk...keeekkk...

Tak hidup.

Aku cuba penyetat tendang pula.

Pruuurrr...prrruuurrr...

" Come on Soraya...Come on..." kata aku dalam hati.

Tak boleh.

Aku ambik skru driver. Adjust lebih kurang dekat area-area karburator. Kendian, start balik.

Hidup. Cantik.

Masuk gear satu.


Hujan mencurah-curah ke ladang gandum.


Aku berlari naik atas, terus ambik kunci Rebecca.


***

Aku sampai je opis, Soraya sms,

" Sampai hati U tinggalkan I..."

16 comments:

elunnisa said...

hebatnya motosikal berjenama Soraya..haha...

-en.sani- said...

kehkehkeh...tu nama manja...

nuwuwuda said...

hujan ke?

-en.sani- said...

hujan setengah jam pagi tadi...dalam pkul 7...patut la ayam pun tak bangkit tido lg...

elunnisa said...

la setengah jam punya hujan pun sanggup tinggalkan Soraya?aritu kat Tampin slambe je berbaju melayu dalam hujan..heheeh...

-en.sani- said...

hahaha....tu namanya bangsa diutamakan...

elunnisa said...

ececeh...dah namanya Soraya, apa bangsanya pulak?

-en.sani- said...

soraya...melayu kacuk dengan hungary...

elunnisa said...

ckp fasal ujan..tiba2 hujan lebat kt melaka...huhu...sungguh sensitif hujan ni rupanya...

-en.sani- said...

hujan mmg sweet skang ni...

ct noarizah said...

Pndai lak soraya tu taip sms yeaa..hehe!!

-en.sani- said...

tu sume dah ajar sume tu...

keril.samad said...

wau tembam nya soraya. mcm sial. tukar suraya boleh tak?

-en.sani- said...

soraya la....moto aku....soraya baru la bunyi mcm mak dia bangsa kanada....kahkahkah!

keril.samad said...

benci sial. lu tau dia rasa macam mana? nama sani, eja, sanee. eja apam, upham. ahh pelis la.

-en.sani- said...

hahahah...jeles ke noks? keril ejaan k-reel....kahkahkah!