Thursday, February 25, 2010

Bercinta jangan dikaitkan dengan tumbuh-tumbuhan

Siap-siap pakai baju. Mahu pergi kerja. Sambil pakai baju, dengar pula entah mamat mana menyanyi dalam tv. Syahdu sangat bunyinya. Aku dengar pun meruntun jiwa. Lagu pun bunyi lirik memang style Eddie Hamid punya line. Kadang-kadang tersekat-sekat suara sebab menahan sebak barangkali. Agaknya memang datang dari sudut hati yang paling dalam. Dia memang menjiwainya. Kalau aku jadi Simon Cowell, memang aku bagi 8 markah.

Oh sudah. Aku mahu pergi kerja. Lagu yang mamat itu nyanyi memang penuh propaganda. Tak perasan aku dah lewat. Tutup tv. Sebelum tutup tv, aku ingat lagi lirik lagu mamat tu bunyi lebih kurang macam ni, 'kasih, cintamu ibarat mencurah air di daun keladi...' Lebih kurang begitu lah. Macam gatal je liriknya.

Aku buka pintu, capai air kosong sebotol, terus keluar rumah. Sampai saja dekat tangga, aku rasa tak sedap hati. Aku toleh ke bawah. Ini tak boleh jadi. Aku terus pusing balik. Buka pintu rumah.

Tak manis pula kalau pergi pejabat pakai selipar Asadi. Ini semua pasal lagu keladi tadi tu.

2 comments:

Anonymous said...

keh3...asadi ok lg, jgn jenama ling song...

en.sani said...

owh...ling song tu jenama selipar ke? nape hina sangat tajuknya?