Tuesday, February 16, 2010

Ugutan bencana hidup

Masuk saja rumah, Din SMS.

"Sani, jom ikut aku pegi Puchong, beli pampers anak aku."

Aku pandang slek dekat handphone aku. Hekeleh mamat ni. Takde aktiviti lain ke kau nak ajak? Kalau ajak pergi snorkeling ke, bungee jumping ke, ada juga niat nak pergi. Ini semua aktiviti dia ajak berat ke arah kekeluargaan. Tak cool langsung. Takkan kau nak biarkan sisa-sisa remaja aku terbuang dek aktiviti yang setaraf macam budak-budak shuffle ni

Aku balas SMS,

"Malas la. Penat la. Lagipun nak tengok tv."

Din jawab.

"Kau ikut je la. Aku tahu kelemahan kau, nak aku hebohkan seluruh MMU?"

"Apa dia kelemahan aku?"

Dia balas,

"Lu layan SpaQ!"


Masa bila entah SpaQ ada lagi tayang dekat tv pun aku tak tahu la.

***

Petang tu, Din belanja aku cendol upah teman dia beli pampers anak. Aku tak tahu apa fungsi bini dia. Geram betul.

2 comments:

Anonymous said...

keh keh keh... spaQ tuuu...

-en.sani- said...

ahh...kata nista pn kau pecaya....